Jak czcionka wpływa na sposób użytkowania strony

Tym razem lekki wpis o User Experience.
W natłoku wpisów blogowych, można znaleźć wpisy poparte obserwacją i testami. Tym razem trafiłem na fajny artykuł Marcus-a Taylor-a z http://www.ventureharbour.com/.
Przeprowadził on test - jak czcionka wpływa na wzrost wartości witryny co w konsekwencji prowadzi do wzrostu odwiedzin ale, co ważniejsze prowadzi do zmniejszenia współczynnika porzuceń strony tzw. Bounce Rate.
Przyznam, że od dłuższego czasu obserwowałem New York Times, w związku z jednym z projektów, który prowadzę i zastanawiałem się dlaczego właśnie zastosowali jako czcionkę - Georgia. Jak to ja, nie robiłem testów, tylko się "gryzłem". Potem znalazłem jeszcze kilka czołowych stron i też można było zauważyć, że stosują Georgia. Potem widziałem jak kilka portali zmieniło czcionkę na Georgia...hm...korzystaj...
Tu masz odpowiedź:
http://sixrevisions.com/user-experience-ux/fonts-ux/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

slupsk.pl - jak nie należy robić strony www urzędu miasta

Shoper bez informowania swoich klientów dokleja kod na ich stronach

Whitepress.pl - Spełnione obietnice