2014-02-25

Bielszy odcień bieli

Pan Matt Cutts obecny szef Google's Webspam team napisał dzisiaj kilka zdań.

Wspomniał coś, że Google będzie manipulowało przy naturalnych wynikach wyszukiwania w rejonie Polska, ponieważ zauważa, że nie koniecznie są one naturalne do końca.

Jak napisała na głównym blogu Google Polska Pani Karolina Kruszyńska, tak napisała.

Jak jest czas pokaże.

Jak będzie czas pokaże.

Na dniach się dowiemy czy będzie to - Bielszy odcień bieli

Celem korporacji jest zysk. Google to korporacja. Adwords to dział korporacji. Celem AdWords jest zysk.

Celem korporacji jest zysk. Google to korporacja. Google Webspam team to dział korporacji. Celem Google Webspam team jest zysk.

Celem korporacji jest zysk. Google to korporacja. SQT to dział korporacji. Celem SQT jest zysk.

I to jest najzupełniej normalne w dzisiejszym przekręconym pojęciu ekonomii.

Skoro założenia są przekręcone. Cele są przekręcone.

Skoro cele są przekręcone. Dążenie do realizacji celów jest przekręcone.

I to jest najzupełniej logiczne w dzisiejszym przekręconym pojęciu świata.

Jeżeli coś jest uznawane za normalne i logiczne to uznawane jest za naturalne.

Naturalnym jest więc zysk i przekręcanie pojęć.

Naturalnym jest więc dążenie do zysku i przekręcania pojęć.

I to jest najzupełniej szczere w postępowaniu dzisiejszych pracowników korporacji.

To są mili, szczerzy i sympatyczni ludzie, dążący w naturalny i logiczny sposób, przez przekręcanie pojęć do zysku.

A najfajniejsza jest w tym wszystkim korporacja, która wyjdzie i oświadczy - Hej, patrzcie, wszyscy na tym zyskali!

A wszyscy rzekną - Hej, faktycznie, wszyscy na tym zyskaliśmy!

I wszystko się zacznie od początku.

To już było. Było długo przed Google. Netscape padł przez dążenie do zysku. Mozilla wypadła z GNU przez dążenie do zysku. I pewnie Google o tym wie. Boi się tego. Bada jak daleko można się posunąć. Ile jeszcze można wycisnąć. Pewnie, odkryli, dzięki mądrze prowadzonej polityce, że świat to za mało. Ale jestem niemalże pewien, że i czują cień zagrożenia i wiedzą również po jak cienkim lodzie stąpają. Dużo w tym naszej winy. Też badamy ciągle możliwości Google. Najpierw tytułu na pierwsze litery alfabetu, potem keywordsy, potem linkowania, linkowania z i do, linkowania z i bez, potem kasowanie tego wszystkiego linkowania, linkowanie bez linkowania, teraz wszyscy są pisarzami z niezwykłym zacięciem polonistycznym i miliardami historii do napisania, choćby tematem miałby być stacz kolejkowy :).

A tak wyglądała i wygląda pierwsza strona w internecie.

http://line-mode.cern.ch/www/hypertext/WWW/TheProject.html

2014-02-12

9 Polski SEO Hangout on Air za nami

Zakończył się właśnie 9 Polski SEO Hangout. Było treściwie i fajnie. Zgadzam się z kilkoma przemyśleniami Tomasza Stopki (Obecnie AdSEO - http://adseo.pl/) a zwłaszcza z wątpliwościami dotyczącymi "naszych trudów codziennych" a używania e-Weblink (e-weblink.com), z drugiej strony Tomek Wieliczko wielokrotnie podkreślał, że system działa doskonale i ma się w najlepsze. Co raz to więcej osób, nie tylko ja czy Tomek Stopka przeprowadzają testy potwierdzające, w obecnej chwili, skuteczność systemu. Oczywiście strategia i cel użycia muszą być odpowiednio dobrane :).
Powracając do Hangout, bardzo fajne wypowiedzi, podkreślające wiedzę i doświadczenie Jarka Miszczaka, zwłaszcza w kontekście pracy agencyjnej (Agencja Go3.pl i blok Jarka - http://jarekm.pl/). Potwierdziły się tezy o obecnych relacjach z klientami i mniej więcej zarys jak te relację będą mogły się kształtować w przyszłości. Jarek wspomniał również w odpowiedziach o trendach w modelach rozliczeń (Pamiętacie, nie tak dawno opublikowana była przez Jarka ankieta na ten temat). No i  nieoceniony Grzegorz Strzelec. Mam nadzieję, że Grzesiek częściej będzie mógł brać udział w Hangout. W sumie to mam nadzieje, że będzie mógł brać udział w każdym. Wiedza i doświadczenie Grzegorza pomocne są na każdym etapie pracy SEOwca.
Ogólnie, skończony właśnie Hangout wyróżniał się właśnie doborową obsadą, specjaliści SEO, SEM - Sebastian Gnieciecki, bardzo fajne wypowiedzi (super historia o wykupionej domenie konkurencji, mam kilka opcji założonych i chciałem w tym roku zrezygnować, ale na podstawie tej historii wstrzymam się jeszcze :), jednak ludzie zapominają o przedłużeniu domen na kolejny okres!), Cezary Lech (MaxRoy.com), Krzysztof Hostyński (adneo - adneo.pl), Michał Herok z Seogroup (seogroup.pl), Łukasz Rysiak (Critical - http://critical.pl/) no i naturalnie Karol Dziedzic, gospodarz polskich Hangout-ów SEO. Zabrakło co prawda kilku osób, ale to możliwości techniczne YouTube są raczej przeszkodą niż osobiste chęci.
Podsumowując: Super! Tylko chcemy częściej niż raz na pół roku! Petycje w tej sprawie zostały przedstawione w komentarzach do wydarzenia.
Do usłyszenia.
Kto nie był ten trąba i niech teraz ogląda:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NpX6DrpJVQw 

Przemek Sztal - Nowe oblicze marketingu internetowego wedlug polskich specjalistow SEM / SEO

Przemek Sztal z Performance Media  napisał kolejny ciekawy i fajny artykuł, który koniecznie musicie poznać. Wisienką na torcie są dołączone do artykułu wypowiedzi Kaspara Szymanańskiego, Marty Gryszko, Eweliny Szczecińskiej, Jarosława Miszczaka, Pawła Rabinka, Pawła Gontarka, Artura Strzeleckiego, Wojtka Tylusia

Przeczytaj:  http://blog.performancemedia.pl/seo/nowe-oblicze-marketingu-internetowego-wedlug-polskich-specjalistow-semseo