5 powodów, dla których warto prowadzić firmowy blog
Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie firmowego bloga. Nie ma w tym nic dziwnego – to jeden z najtańszych sposobów na promowanie swojej działalności w sieci. Ciekawe i inspirujące treści zachęcają klientów do zapoznania się z ofertą, przyciągają czytelników i znacząco mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Dlaczego warto go prowadzić i co możesz dzięki temu zyskać?
W ten sposób zyskasz opinię specjalisty, który doskonale zna się na tym, czym się zajmuje. Warto więc korzystać z jego usług.
O czym pisać na firmowym blogu? Przede wszystkim staraj się, by publikowane treści były dla czytelnika wartościowe. Jeśli prowadzisz gabinet dietetyczny, twoich klientów prawdopodobnie interesuje zdrowe odżywianie.
Na swoim firmowym blogu możesz zatem udzielać wskazówek, dotyczących diety, publikować ciekawe, dietetyczne przepisy etc. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu z akcesoriami dla zwierząt, na blogu możesz podpowiadać właścicielom psów, w jaki sposób dobrać odpowiednią obrożę, jak uczyć psa chodzenia na smyczy i reagowania na komendy.
Pamiętaj, aby pisać nie tylko poprawnie językowo i ciekawie, ale także zgodnie z zasadami SEO.
Dzięki temu Twój blog będzie wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwarek, a ty zyskasz grono stałych, wiernych czytelników. Jeżeli jednak pisanie nie jest twoją mocną stroną, a SEO to dla ciebie czarna magia, skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów i zleć tworzenie treści komuś z zewnątrz.
Prowadzisz butik odzieżowy? Na swoim blogu publikuj zdjęcia ciekawych stylizacji stworzonych z oferowanych w twoim sklepie ubrań. W przeciwieństwie do zwięzłego opisu produktu w katalogu i na stronie www ten na blogu może być dłuższy, ciekawszy, wzbogacony cennymi wskazówkami i zdjęciami.
Firmowy blog to podstawa skutecznych działań content marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że wartościowe treści sprzedają lepiej niż niejedna płatna reklama. Ponieważ prowadzenie bloga nic nie kosztuje (lub jest stosunkowo tanie), warto przekonać się, czy sprawdzi się również w twoim biznesie.
Zbudujesz wizerunek eksperta
Prowadząc firmowego bloga, możesz dzielić się ze swoimi klientami wiedzą ekspercką. Poruszaj zagadnienia ściśle związane z twoją branżą i nie ograniczaj się jedynie do artykułów na temat oferowanych przez Ciebie produktów.
W ten sposób zyskasz opinię specjalisty, który doskonale zna się na tym, czym się zajmuje. Warto więc korzystać z jego usług.
O czym pisać na firmowym blogu? Przede wszystkim staraj się, by publikowane treści były dla czytelnika wartościowe. Jeśli prowadzisz gabinet dietetyczny, twoich klientów prawdopodobnie interesuje zdrowe odżywianie.
Na swoim firmowym blogu możesz zatem udzielać wskazówek, dotyczących diety, publikować ciekawe, dietetyczne przepisy etc. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu z akcesoriami dla zwierząt, na blogu możesz podpowiadać właścicielom psów, w jaki sposób dobrać odpowiednią obrożę, jak uczyć psa chodzenia na smyczy i reagowania na komendy.
Prowadzenie bloga nic nie kosztuje
Jeśli potrafisz pisać ciekawe, angażujące treści, prowadzenie bloga nie będzie wiązało się z żadnymi kosztami. Istnieje wiele miejsc w sieci, gdzie założysz go zupełnie za darmo.
Pamiętaj, aby pisać nie tylko poprawnie językowo i ciekawie, ale także zgodnie z zasadami SEO.
Dzięki temu Twój blog będzie wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwarek, a ty zyskasz grono stałych, wiernych czytelników. Jeżeli jednak pisanie nie jest twoją mocną stroną, a SEO to dla ciebie czarna magia, skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów i zleć tworzenie treści komuś z zewnątrz.
Blog zachęca do zakupu
Nic nie stoi na przeszkodzie, byś na swoim firmowym blogu prezentował oferowane przez siebie produkty. Zadbaj jednak, by nie były one jedynym, o czym będziesz pisać, a także o tym, żeby przedstawić je w ciekawy, atrakcyjny sposób.
Prowadzisz butik odzieżowy? Na swoim blogu publikuj zdjęcia ciekawych stylizacji stworzonych z oferowanych w twoim sklepie ubrań. W przeciwieństwie do zwięzłego opisu produktu w katalogu i na stronie www ten na blogu może być dłuższy, ciekawszy, wzbogacony cennymi wskazówkami i zdjęciami.
Blog świadczy o nowoczesności
Prowadząc firmowego bloga, dajesz swoim klientom znać, że idziesz z duchem czasu, znasz nowoczesne narzędzia marketingu i wiesz, jak ważny jest wizerunek w sieci. Dla wielu osób będzie miało znaczenie to, czy i w jaki sposób dzielisz się wiedzą oraz w których kanałach sieci i social media jesteś dostępny.
Blog pozycjonuje twój biznes w wyszukiwarce
Prowadzenie firmowego bloga to także sposób na to, by twoja firma pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki nasyceniu artykułów frazami kluczowymi dla twojej branży, ruch na twojej stronie internetowej będzie większy, a jej widoczność wzrośnie. By mechanizmy Google uznały twój blog za wartościowy, musisz jednak regularnie publikować nowe artykuły.
Firmowy blog to podstawa skutecznych działań content marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że wartościowe treści sprzedają lepiej niż niejedna płatna reklama. Ponieważ prowadzenie bloga nic nie kosztuje (lub jest stosunkowo tanie), warto przekonać się, czy sprawdzi się również w twoim biznesie.
Komentarze
Prześlij komentarz