Zasięg czy jakość? Twitter Analytics, Twitter Audit w akcji

Trochę nie pisałem, ale to nie oznacza, że nie obserwuje. Obserwuje, a jakże. Obserwuje, sprawdzam, testuje.

twitter
Twitter

Dziś troszkę o tym, o czym już wielu wie, ale i tak pędzą, lecą nie wiedzieć gdzie i po co. Już trochę pisałem o dbaniu o jakość wydawnictw (Sport.pl - Agora - i zaufanie do wydawcow), w tym o ich wizerunku w sieci internetowej. Dziś garść statystyk głównie na podstawie serwisu społecznościowego Twitter i głównych wydawców tzw. mainstream-owych oraz kilku lokalnych jak 10minutTV z mojego rodzinnego miasta (https://twitter.com/10minutTV)


Zasięg


W kwietniu redakcja Wprost postanowiła pochwalić się swoim zasięgiem na Twitterze. Followersów było, aż 400 tys.

Magazyn Press postanowił sprawdzić, czy w rzeczywistości jest się czym chwalić. 400 tys. obserwujących to rzeczywiście dobry wynik.

Warunek jest jeden, przynajmniej większość kont, które obserwują powinny być kontami prawdziwymi. Magazyn Press sprawdził to na podstawie kilkunastu redakcji oraz serwisów, które są obecne na Twitterze.

Narzędziem za pośrednictwem, którego można to sprawdzić jest TwitterAnalytics. Jest on w stanie pokazać ile procent wszystkich kont obserwujących jest kontami nieaktywnym, fałszywymi, czy bootami. Wyniki były różne. @TygodnikWPROST według TwitterAudit ma zaledwie 16% prawdziwych followersów, @tvn24 spośród ponad 900 tys. kont ma też niewiele, bo tylko 13%.

Ciekawym kontem jest niewielki @PolsatNewsPL, który ma tylko 2600 obserwujących, ale aż 78% to prawdziwe konta. Widać, że zasięg jest istotny. Jeśli redakcja jest obserwowana przez dużą liczbę osób, to widocznie mają powód, by to robić. Jest to jednak pierwsze wrażenie.

Co z tego, że dana redakcję czy serwis ma licznych obserwujących, jeżeli większość (bo nawet aż 3/4 wszystkich followersów) to konta nieprawdziwe, fejkowe, czy booty. Widać natomiast, że im więcej obserwujących, tym większy procent kont nieprawdziwych.

Jakość


Warto natomiast sprawdzić jakość takiego konta. Tutaj trochę to wygląda inaczej. Jakość to zaangażowanie internautów w treści, które dana redakcja publikuje. W tym wypadku zasięg staje się drugorzędny.

Według badania przeprowadzonego przez Press pod względem reakcji na posta pierwsze miejsce zajmuje @NewsweekPolska oraz @RadioZET_News (ok. 26Tys followersów), bo miały aż 100 % reakcji w formie retweeta albo polubienia. TygodnikWPROST ma wynik na poziomie 88 %, a na przykład @Interia_Fakty tylko 33%.

Z tych danych widać, że są serwisy, które przykładają wagę do zaangażowania obserwujących, a niektóre nie.

Inaczej wygląda zestawienie średniej reakcji na jednego tweeta. Dla NewsweekPolska jest aż 30, @PAPInformacje 18, a TygodnikWPROST tylko 5. To pokazuje, że nie jest tak, że im konto większe, tym internauci częściej reagują. Wyjątkiem jest NewsweekPolska, który ma ponad 600 tys. obserwujących i dobry współczynnik średniej reakcji.

Zasięg z pewnością jest ważny. Można go wykorzystać w przypadku działań marketingowych. Warto śledzić zaangażowanie swoich followersów, bo może to pokazywać zaangażowanie czytelników w publikacje. Natomiast Wprost może się pochwalić tylko nieprawdziwym zasięgiem, bo efektywność jest taka jak w przypadku RadiaZet, który ma 8 razy mniej obserwujących.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

slupsk.pl - jak nie należy robić strony www urzędu miasta

Whitepress.pl - Spełnione obietnice

Shoper bez informowania swoich klientów dokleja kod na ich stronach